Alla inlägg under juni 2008

Av Ellen - 25 juni 2008 17:11

Fick reda på mitt sista tentaresultat. Det var om modern och klassisk organisation och jag fick VG!!!! Jätte glad :D Var en utav de tentorna jag fick göra om och så får jag VG nu. Behövde verkligen det så att min motivation kommer tillbaka. Det är så surt att bara få U hela tiden. Ett vg blir man ju bara så superglad utav så det nästan glömmer bort Una. Nästan....

Av Ellen - 21 juni 2008 18:29

I torsdags var det tävling i springning. Kalmars Midsommarlopp på 5 km. Skulle bli jätte kul. Åkte iväg lite efter 4 eftersom man skulle hämta nummerlapp senast 5. Men innan karlsro-rondellen så var det en himla lång kö. Alla skulle förstås till Öland och fira midsommar. Väntade att det skulle bli kö men inte så lååång. Blev försenade och kom inte fram förrän några minuter efter 5. (Tog 50 min istället för 25 att åka till Kalmar) Som tur var gick det bra att hämta nummerlapparna iaf.


Det gick väldigt snabbt i början. Fick sakta ner lite för att kunna orka hela vägen. Det var människor utplacerade utefter banan som skulle säga till när man skulle svänga. En var riktigt övertydligt placerad. Om man skulle ha sprungit rakt fram då skulle man fått sig en simtur. Tror de man är korkad eller vad? Ett tag efter att jag hade passerat 2km skylten tyckte jag att 3km skylten skulle komma, men den kom aldrig och efter ett tag då jag inte längre ser någon framför mig börjar jag få onda aningar. Har jag sprungit fel? Kollar bakom mig och ser två andra som följer efter mig så jag tänker att, skylten kommer nog snart, jag är nog rätt. Men tillslut ropar de där bakom om jag ser någon framför mig och frågar om vi verkligen är rätt. Jag svarar att jag är osäker om vi är rätt och att jag inte ser någon där framme. Tjejen säger att hon trodde vi skulle ha sprungit in på en gata vi passerade för en stund sedan så vi springer tillbaka en bit och svänger in på den. Efter ett tag så ser vi några andra från loppet och konstaterar att vi VAR fel. Blir skit sur att de inte hade någon person där för att visa vägen. När jag kom i mål var jag sur och ville ha pengarna tillbaka. Då säger syrran att det redan hade varit en person som krävt tillbaka pengarna för att de sprungit fel och som var ännu surare än vad jag var. Så vi fick pengarna tillbaka och tur var ju det för vi hade nog sprungit en kilometer för mycket. Det visade sig att en snitsel hade försvunnit som skulle ha visat att man skulle ha svängt och att det bara var 5 pers som sprungit rätt av typ 20. Hade tyckt det skulle bli jätte kul att se vilken tid man kunde komma ner på när det var tävling och allt men det gick åt skogen. Trodde aldrig att jag skulle klara av att springa vilse på en springtävling. ojojoj. Bättre lycka nästa gång.

Av Ellen - 17 juni 2008 09:32

Idag fick jag reda på tentaresultatet från internationella ekonomin och jag fick underkänt, fick även underkänt på finansiella planeringen :( Känner mig hur dum i huvudet som helst. Lyckas inte med någonting numera. Känns som att man skulle sticka ner huvudet under jorden och stanna där resten utav året. Suck, trodde att jag skulle få en skön sommar utan tankar på plugg och vad händer; jo, jag har två omtentor i augusti nu, hoppas bara att organisationstentan gick vägen annars gick sista skolveckan helt åt skogen. Det enda som verkar gå en aning framåt är träningen med Nelson. Får försöka fokusera på det, men ååå så sur jag är att jag inte klarade tentorna!!!!! :( :( :(

Av Ellen - 12 juni 2008 10:35

Avslutningen i kyrkan för syrran igår var väldigt fin. Först trodde vi att vi skulle få stå hela tiden för det var fullt i kyrkan när vi kom. Men efter en stund så kom det en person och sa att två bänkrader var lediga (de hade bokat för många till sjuorna) så då hade vi sittplatser hela tiden som tur var. De sjöng så fint i kören (syrran var med där) och prästen var inte seg och vi sjöng "den blomstertid nu kommer". Pappa och jag åkte därefter till konditoriet och hämtade tårta, och som tur var var vi först så det var ingen kö överhuvud taget! Annars kan det vara jätte lång kö för konditoriet är väldigt populärt. Sen var det hem och göra i ordning lite dittan och dattan för att åka iväg till skolan för att se syrran gå ut. Vi gav henne blommor och hon åkte iväg med traktor och vagn runt på stan. Sen när hon var klar åkte vi hem och åt tårta, smaskens. Tyvärr var det inget fint väder så vi fick sitta inne och fika, men det regnade iaf inte.


Nu ska jag gå och träna lite med Nelsongubben.

Av Ellen - 10 juni 2008 22:08

Idag så var det träning i Otteskruv. Det kallas tisdagssprint, men egentligen är det ingen sprint. Kanske bara för eliten, absolut inte för mig. Sprang 4,5 km idag, och jag tyckte det var väldigt bra träning (STORA backar). Det gick väldigt bra med orienteringen i nästan hela banan. Det var bara 2 kontroller i början och de två sista som krånglade för mig.


Imorgon är det syrrans skolavslutning. Det ska bli rätt kul. Det känns mer som sommar när man har varit med om en riktig avslutning. Saknar det nu när vi inte får någon på universitetet :( Hoppas verkligen att det blir fint väder imorgon igen. Skulle vara typiskt att det har varit fint rätt länge nu och sen dagen då det nästan MÅSTE vara fint väder, regnar det. Men jag håller tummarna, blir roligar avslutning om solen skiner och det är varmt så man kan sitta ute och fira efteråt.

Av Ellen - 8 juni 2008 13:26

Nu har jag bestämt att jag ska ha både hemsidan och den här bloggen. Ni har röstat så och jag håller med. Jag har tänkt göra så att på hemsidan kommer jag ta upp sådant som Nelson och jag gör tillsammans och på den här bloggen kommer jag ta upp sådant som rör skolan och orienteringen.


Tentan igår gick förresten bra, kändes det som iaf. Hoppas, hoppas :)

Cykeln fixade sig också till slut. Fick sparka på pedalerna rätt rejält för att baklåset skulle gå upp. Tur, känns som att man är rätt beroende utav cykeln.


Nu är det SOMMARLOV!!!!


glad sommar på er!

Av Ellen - 5 juni 2008 16:43

Funderar på att köpa boken "Med sikte på 10:an" av Niina och Kenth Svartberg. Tänkte kolla lite vad den innehöll på biblan först men den är utlånad!  Tyckte det skulle vara lite kul med inspiration till hur jag ska lära in lydnadsklass 1 momenten. Så är det någon som har läst den och har åsikter om det är en bra bok?



Av Ellen - 5 juni 2008 14:26

Har inte hunnit uppdatera bloggen så mycket nu sista tiden eftersom det varit tentor på gång. Har avklarat den andra i denna veckan idag så nu har jag lite paus innan jag tar tag i nästa och ska passa på att uppdatera er. Nelson kom och hälsade på mig i tisdags (tillsammans med mina föräldrar såklart) och det var roligt. Vi åkte hiss tillsammans för första gången och det gick super. Trodde han skulle säga något om att golvet rörde sig i alla fall, men han bara tittade på mig som att säga "jaha, vad kommer härnäst?"


Hemtentan lämnades in i tisdags och jag är hyfsat nöjd över den. Igår var jag till vårdcentralen för att kolla upp om jag har järnbrist (igen! typ 3e gången i så fall) och sen var det plugg för resten av dagen. Hann dock med en promenad, ville inte springa eftersom jag lämnat blod och jag kan aldrig ta det lugnt på träningen, fullt ös eller inget. Fast jag ibland säger till mig själv, nu ska vi bara ut och jogga en sväng så blir det ändå att jag försöker göra en så bra runda som möjligt.


Idag när jag skulle till tentan så låser jag upp cykeln och ska ta ut den ur cykelstället. Stopp sa det bara. Inte ville den ut och cykla idag inte. Den hade låst sig totalt, kunde knappt röra den överhuvudtaget. Rusade in för att hämta lite smörja till den, men det hjälpte inte så då var det bara att traska iväg till universitetet. Kom typ 4 minuter innan vi skulle börja. Hade tur att vi var så pass nära idag. Skulle det varit samma sal som vi ska vara i på lördag hade jag aldrig hunnit. Men man ska väl ha tur i oturen också :P


Följer resultatet på omröstningen med spänning. Tycker det är jätte kul att se vad ni tycker så rösta på! Kommer nog bestämma på söndag hur jag ska göra så ni har fortfaranade några dagar att göra er röst hörd!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards