Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Ellen - 29 juli 2008 17:17

Nu har jag varit på mitt första hela o-ringen. Hård orientering i dagarna fem. Det gick i Sälen i år och Sälen=backigt. Hjälp vilka ömma lår man hade, phu. En etapp fick jag åka skidlift till start. Är lite höjdrädd så jag höll hårt i säkerhetsräcket i början men kunde slappna av och njuta efter en stund. Sen stannade ju den dumma liften! Panik? Nejdå, det är bara ens värsta mardröm när det gäller liftar att bli hängandes i luften och ingen kommer och hjälper en. Som tur var var jag inte ensam, det hade jag sett till innan. Skulle inte gått på den om det var bara jag som åkte med så jag behöll fattningen och sen fortsatte som tur var liften igen.


Själva orienteringen gick rätt dåligt i början. Började med långdistans och det blev lång tid också. Var ute i 70 minuter och andra dagen var inte så mycket bättre. 3e och 4e dagen gick det däremot bättre på för att sedan avslutas dåligt. Sista etappen var såå seg med massor av sankmarker så det var jätte tungt att springa. Sen var det en vätskekontroll ute på banan som inte var utmärkt på kartan som förvillade mig.


Men en väldans upplevelse var det, sen får vi se när det blir o-ringen nästa gång.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards