Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Ellen - 11 maj 2008 14:14

Igår var erika (syrran), jag o ch Nelson och tittade på lydnadstävling, agility och utställning. Ville se hur allt gick till så man i alla fall har ett hum om hur det går till. Utställningen var rätt tråkigt att titta på, agilityn var rolig, fast det blev många diskvalificeringar (tittade nog mest på nybörjarna). Sedan hade jag ju sett agility förut så det var ju inget nytt. Däremot var det jätte kul att se lydnadstävlingen. Det var bara klass 1 så det var den lägsta klassen och den som Nelson och jag kommer starta i i framtiden. Hunden som vann var en flatte :D Var jätte duktig och blev uppflyttad till nästa klass. Det som imponerade mest var platsliggningen. Hundarna skulle ligga still i 2 minuter medan husse/matte gick iväg 20 meter. Snacka om att 2 minuter är en lång tid! Nelson kan nog vänta i typ 5 sekunder, så det finns en hel del att öva på ;)


Idag gjorde jag i ordning en stor balja med vatten för att se vad Nelson tyckte om att bada. Sådär blev väl utgången. Vi lockade med godis och efter ett tag fick vi honom att sätta i framtassarna. Bakbenen skulle dock inte i. Han hade också ett trix med att stå på kanten av baljan och sträcka sig efter godiset, men då blev det ingen utdelning :)


Här är ett kort som Erika tog på Nelson och mig när vi var på lydnadstävlingen:

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards