Alla inlägg den 14 april 2008

Av Ellen - 14 april 2008 08:53

Vi har behövt stänga dörren till mitt rum pga att det är heltäckningsmatta därinne så Nelson får inte vara där. Han har däremot lärt sig hur han ska öppna den genom att hoppa upp och sätta tassarna på handtaget. Nu har vi därför låst dörren, men ibland måste man in där för att greja med något och det behövde jag i helgen. Gick in och stängde dörren efter mig för att han inte skulle komma in och höll för lite så han inte skulle komma in. Det lyckades, men sen när jag skulle ut så var det låst! Då hade jycken hoppat upp på dörren och lyckas vrida om nyckeln som jag glömt att ta ut ur dörren, suck. Så där satt jag inlåst. Pappa och Erika var i Kalmar och mamma låg i sängen och kan inte komma upp själv. Som tur var hade hon telefonen hos sig så hon kunde ringa till grannen och be honom komma in och släppa ut mig. Pinsamt! Nu har vi ändrat på handtaget så att det står uppåt så han inte kan öppna själv om det är olåst så behöver vi inte tänka på nyckeln och oroa oss för att bli inlåsta, hehe

Ovido - Quiz & Flashcards