Alla inlägg den 30 april 2008

Av Ellen - 30 april 2008 14:58

Nu har jag då äntligen fått tid till att skriva om 10-mila från helgen. Jag åkte från Linköping vid halv 10-tiden och kom fram i Stockholm vid 1-tiden ungefär. Det var väldigt fint väder hela helgen så när vi hade kommit fram och packat in alla grejer i tältet vi hade hyrt kunde vi gå ner till tävlingscentralen (TC) i bara linnet :D Eftersom damernas start inte skulle gå förrän vid 3 så hade vi lite dötid att gå runt och kolla in alltihopa. När väl starten hade gått funderade jag på att gå bort till restaurangen men det känndes lite långt att gå dit och det skulle ta för lång tid konstaterade jag sen eftersom jag skulle ut sen på tredje sträckan så det blev en korv, en smörgås och ett äpple att ladda med istället. Det gick bra för första löparen och sen när andra löparen gav sig iväg började jag göra mig iordning. Var nog lite tidig in till uppvärmningsområdet för jag fick vänta ett tag, men hellre för tidig än för sen :P Hann bli lite nervös också ;) När andra löparen kommit i mål och växlat till mig kunde jag gå ut i en klunga så det var bara att hänga på eftersom min sträcka var rak (alla hade samma bana). Bommade lite grann när jag sackade efter lite och trodde att de andra redan hade tagit kontrollen men det ordnade upp sig.Det gick bra för fjärde och femte löparen också och vi kom in på en 159e plats. En halvering av förra årets placering så det var vi jätte nöjda med :)


På natten blev det kallt och jag tog på mig mesta av kläderna jag hade, men frös lite i alla fall.


På söndagen skulle jag vara med i Vilses lag (universitetets klubblag) och fick då vara med i omstarten vid 11. Det var rätt många lag med då så jag kunde hänga lite då också :P Gick däremot sämre än vad det hade gjort dagen innan och var inte nöjd med min runda riktigt men jag hade fullföljt iaf. Senare så visade det sig tyvärr att en annan löpare i laget hade missat en kontroll så vi var diskade :(


Ovido - Quiz & Flashcards