Direktlänk till inlägg 4 april 2008

organisationsuppgift

Av Ellen - 4 april 2008 11:29

Idag trodde jag att jag skulle hinna med lite träning nu på förmiddagen. Har föreläsning vid 1 men innan dess skulle jag hinna trodde jag. Det gör jag ju natruligtvis inte. Har inte gjort färdigt uppgiften som ska vara klart då än. Trodde det skulle vara gjort på en timme men som den tidsoptimisten jag är hade jag alltså väldigt fel. De första uppgifterna som jag gjorde igår var rätt lätta men de på slutet var/är knepiga.


Fick i alla fall ett roligt besked idag, jag klarade redovisningstentan! :D Skönt. Vill INTE ha fler omtentor nu. Räcker med den jag har. Håller på och kollar lite på valpkurs till Nelson och mig, men jag får se hur det blir med det. Hemma så har de redan satt igång så det är inte säkert att det kommer bli någon mer innan sommaren. Mamma hittade ett företag som ger kurser som jag funderar på, men jag skulle inte kunna gå på alla gångerna och det är ju väldigt tråkigt. Får tänka igenom saken lite mer.


Igår bakade jag jordnötskakor som jag ska ta hem till familjen. Blir inte så mycket bakande där hemma nu när vi har en liten en som vill vara med på allt ;)


Nä, nu får jag ta mig i kragen och slutföra uppgiften jag har tills idag. Ha det bra där ute!

 
 
Alex

Alex

4 april 2008 14:51

Hej Ellen, nästan färdig ekonom. Det är dags att deklarera. Hjälp! Får man göra avdrag för studiematerial och dator? En dator är ju en nödvändighet när man pluggar, fast det står i mina papper att den oftast räknas som privat. Gud vad knepigt sånt här är...! Hoppas allt är bra med dig och världens sötaste Nelson!! Kram

http://www.contactalexi.blogspot.com

 
Ingen bild

Ellen

4 april 2008 15:24

Hej Alex! Jobbigt med deklaration! Min har faktiskt inte kommit än, men beräknas få den snart, första gången jag ska deklarera....har faktiskt inte läst något om deklaration, skulle verkligen behövas. Tror dock inte att du får göra avdrag för studiematerial och dator ;) Min lilla Nelson busar så med dem där hemma så de tycker det är så skönt att jag ska komma hem och se efter honom lite så de får vila lite :P Kramar och lycka till med deklarationen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 25 mars 2009 11:24

Av Ellen - 11 november 2008 17:12

Som ni märker kan jag inte hålla mig borta från den här bloggen iaf. Detta inlägg passar helt enkelt bäst här.   Jag var med på vilses träning igår och jag kan meddela att det kändes skönt att vara tillbaka i orienteringsvärlden. Skönt att vara ute o...

Av Ellen - 4 november 2008 19:13

Idag hade jag egentligen skola typ från 10 till 6. Med hund, omöjligt! hörde av mig till en kompis om hon kunde ta hand om Nelson men hon skulle också ha föreläsning. Som tur var kunde Malin ta hand om honom mellan 3 och 6 så då gick jag på föreläsni...

Av Ellen - 30 oktober 2008 17:54

Nu har jag börjat på min nya kurs, statistik. Den verkar rätt okej. Måste ha den för att få ut min examen. Är lite utav det som vi har gjort sen tidigare men även nya saker så jag tror det ska kunna gå rätt bra. Erika var och hälsade på mig i Linköpi...

Av Ellen - 28 oktober 2008 11:16

Nu finns det en del bilder från min USA-resa på Nelsons och min hemsida http://ellenochnelson.zoomin.se Kommer lägga upp några fler så småningom....

Ovido - Quiz & Flashcards